Babella

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av babella - 14 januari 2010 22:30

Uschushusch. Sjuk, trött och halvdöd. Det kan bli bättre, ja.
Och jag har nog feber när jag skriver detta..


Pappa väckte mig med frukost på sängen. Tänkte ignorera honom först, men jag fick en känsla av att jag skulle vinna på att öppna ögonen trots allt. Och där stod han med en bricka med mitt favoritte och mitt favoritbröd med mitt favoritpålägg på. Amanda goes happy!


Kommer knappt ihåg när jag fick frukost på sängen senast. Hösten 2008 på Öland. Min namnsdag. Jag fick en kalender som pappa visste att jag ville ha. Rosa bandets kalender för 2009. Exakt ett år senare fick jag rosa bandets kalender för 2010. Den är rosa och jättesöt. Jag gillar inte rosa i vanliga fall, men den är riktigt söt.


Efter det har jag ägnat hela dagen åt musik. Plinkat på pianot. Det känns inte så välstämt längre. Installerat skrivaren på min dator så jag kunde skriva ut noter. Är förvånad att jag klarade av det utan hjälp. Spelat gitarr och sjungit till. Det var inte så smart märkte jag efteråt. Det sägs ju att man lär sig av sina misstag. Jag är nog ett undantag.


Eller kanske inte. Köpte ju en ny töjstav till örat. Har inte tappat den. Den sitter jättebra. Kan dra igenom den helt utan problem nu. Känns rätt tråkigt egentligen. Lyckades töja på en dag ungefär. Vad ska jag göra nu? Ah, right. Mitt hår. Såklart. Det ser helt hemskt ut. Det känns som att det syns mindre för varje dag som går.. Tur att jag ska få hjälp med att färga om det snart.


XOXO
en febrig Babella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards