Babella

Alla inlägg under november 2009

Av babella - 26 november 2009 21:30

I tisdags träffades bandet för första gången. Har egentligen inte så mycket att skriva om det…
Vi gjorde det vi skulle, dvs vi bestämde bandnamn och mailade de vi ska hyra lokalen av. De svarade igår och sa att ett annat band höll på att boka in sig också, så vi har typ ställts i kö.. Vi får se hur det går. Hoppas de inte tar de tider vi vill ha bara.


Jag har ju inte fått mitt studiebidrag som jag ska heller. Har inte fått de senaste två månaderna. Men nu har de tagit reda på varför, och jag ska få mina 2100 pengar! Jag har tydligen inte varit inskriven på nån skola efter att jag slutade på PW. Men nu har de ändrat det, och jag får mina pengar! Happyface!


XOXO
Babella

Av babella - 23 november 2009 23:00

Idag har jag varit ledig från jobbet. Så sjukt skönt, ni anar inte! Jag hatar verkligen att gå dit… Usch.


Så, vad gör en Babella en ledig dag? Jo, hon åker med sin mor till Nyköping och shoppar såklart!

Jag skulle ha ett par jeans, ett linne och en tjocktröja.
Jag/mamma köpte:
x Ett svart nattlinne med Miffy på <3
x En svart mössa
x En rosa klänning
x Duffy – Rockferry
x Puder
x Kajal
x En Miss tigri-kalelder för 2010


Så vi fick inte tag i det vi skulle ha. Men jag är glad ändå!


Ber om ursäkt för ett relativt ointressant blogginlägg, och för att jag inte uppdaterat bloggen på länge. Men det händer inget i mitt liv just nu…


Länkar till Miffys hemsida och Miss tigris blogg:
www.miffy.org
www.misstigri.fr


XOXO
Babella

Av babella - 10 november 2009 12:00

Igår var första dagen på APUn. Började vid 07:30 och slutade vid 16.Jag var helt död efteråt, så det var därför det inte blev något blogginlägg igår. Men idag har jag någon sorts förkylning/influensa, så jag ligger hemma och tråkar.


Men hur som helst, igår. Skulle kunna berätta hur mycket som helst, men eftersom jag har tystnadsplikt får jag inte. Men jag kan berätta om en man som vi besökte igår. Han sa hela tiden hur söt jag var i min mössa. Utan honom hade jag nog inte överlevt dagen, det var så sjukt tråkigt. Jag är säker på en sak nu: Jag ska inte jobba med gamla. Aldrig i livet, inte efter dessa fyra veckor.


XOXO
~ Babella ~

Av babella - 4 november 2009 01:15

Detta skrevs 24/10


Igår var underbar. Eller inatt snarare…
”Lektionerna” jag hade igår känns som minst tre dagar sen.
Är helt hjärndöd idag…


Jag gick upp vid 6, som vanligt, och åkte till skolan.  Vi hade inga riktiga lektioner, eftersom det var temadag, FN-dagen. Så vi gick på tre föreläsningar istället. Och dansade. På det första föreläsningen somnade jag, haha. Den var sjuuuuuuuuuuuukt seg, handlade typ om hur föreläsaren hade bott i en lite by i Peru från och till under 6 år. På den andra gick det lite bättre, eftersom den faktiskt var ganska intressant, handlade om barnhem i Peru. Sen var det lunch, blä. Vi får aldrig god mat… Hur som helst, sen skulle vi danska salsa, men vi dansade inte salsa, vi körde grundstegen och fjollade runt lite. Skitkul, eftersom det var skitsvårt. Alla totalfailade. Tredje föreläsningen var också helt okej, handlade om hur föreläsaren hade varit typ utbytesstudent i Indien.
Sen var jag så snäll att jag väntade i två timmat på att min pojkvän skulle sluta. Bara för att åka buss med honom… Det låter jättedumt i andras öron, men eftersom vi ses så lite gäller det att ta alla chanser man får. Så jag köpte lite godis och skulle gå bort till hans skola, Gripen (fatta hur långt det är att först gå från Tessin till centrum, och sen till Gripen), men en gammal kompis hann ifatt mig, så jag hakade på honom istället. Han skulle gå och träffa en annan gammal kompis, och de skulle äta på McDonalds. Så jag följde med, och passade på att nalla av deras mat, haha. Stackars dem… I alla fall, sen såg jag två tjejer i min klass, så då pratade jag med dem, och det slutade med att de skulle följa med mig till Gripen och titta på min pojkvän och bedöma om han var tillräckligt fin. Så då gick vi dit och fick vänta i typ en halvtimma, för han var sjukt seg på att gå från idrottssalen till sitt skåp. Men iaf, när mina vänner fick se honom så var han mer än godkänd. Inte för jag blev förvånad, men ändå.


Men när jag kommit så långt hade jag inte tid att skriva mer. Senare den dagen fick jag veta att min naprapat hade dött, så jag orkade inte skriva klart. Men nu ska jag äntligen berätta varför jag var så hjärndöd.


Jag antar att vi åkte hem tillsammans sen. Det gör vi alltid. När jag kommit hem tvättade jag (!) och lite sånt. Jag visste ju att jag skulle gå över till Felix sen, men när jag var så pass klar att jag kunde gå var det så mörkt att jag inte vågade gå själv. Är sjukt mörkrädd. Så jag smsade honom och sa att jag inte kunde komma. Men då svarade han inte bara ”okej, synd”, som de flesta andra gör, utan han skrev att de, dvs han, Frida och Fabian, kommer och hämtar mig. Jag fattade ingenting, men en stund senare plingade de på dörren för att hämta mig. Gulligare människor finns inte! Så då gick vi hem till Felix. Minns inte så tydligt vad vi gjorde i kronologisk ordning eller så, men vi kollade på Narnia, spelade och sjöng massor. Och dansade gjorde vi också! Jag hade sjukt kul. Det hade de med.
Efter ett tag kom Kevin med i gänget också. Kevin är Felix lillebror.


Vid midnatt kollade jag med Frida när vi skulle hem. Hennes pappa skulle hämta henne och skjutsa hem mig. Hon tyckte att två var lagom. Jag höll med då. När klockan blev två tyckte vi att vi kunde stanna ett tag till, och när klockan blev tre tyckte vi att vi lika gärna kunde sova kvar. Och det gjorde vi sen. Vid fyra kom jag på den briljanta idén som gjorde mig hjärndöd: Jag skulle vara uppe till 6. Då hade jag varit vaken ett dygn. De andra tyckte att det var en bra idé (man tycker det när klockan är 4 på morgonen och man har gått i skolan på dagen), så de skulle sitta uppe med mig. Men efter inte så länge blev vi jättetrötta allihopa. Så vi bestämde oss för att se på en till film, Ensam hemma blev det till slut. Att se på film för att hålla sig vaken när man är jättetrött är inte den smartaste idén man kan komma på. Men det tyckte vi då. Först gick Fabian och la sig, typ vid halv fem tror jag. Han somnade i sängen bara några meter ifrån teven. Jag fattar inte hur han lyckades. Men sov ordentligt gjorde han. Runt fem gick Felix och Frida och la sig. Då var det bara jag och Kevin kvar. Vi tröttnade lite på filmen och gick och kollade hur djupt de andra sov istället. Fabian sov som en stock. F&F sov inte alls. När filmen var slut var klochan lite över sex, och jag hade lyckats! JAg var nöjd, och för att fira gick jag och la mig i Kevins säng. Han tyckte att jag skulle sova där tydligen. Kommer inte ihåg varför. Men jag var tacksam för det. Alla kläder på såklart, på med hög musik och bara försöka sova. Det var lätt.


Vaknar av att min mobil ringer tre timmar senare. Det är dags att gå hem. Vi ska ha gäster. Jag ska vara trevlig. Lycka till.
Upptäcker att det ligger en filt över mig. Sötaste Kevin har lagt den på mig för att jag inte ska frysa! Sötaste Kevin… Går in och kollar om F&F är vakna. Det är de. Säger att jag ska dra, Frida hänger med. Skönt att få några minuter själv med henne. Hon är ju trots allt en av mina bästa vänner från 9b. Säger hej då till Fabian som vaknat till. Säger hej då till Kevin som sovit på soffan. Går hem. Är allmänt nöjd.


När jag kommer hem är E&E redan vakna. De har gått upp för inte så länge sen. Jag säger hej och pratar med dem lite. Sen går jag och lägger mig i soffan, somnar på en gång. Tror inte jag varit så pigg och trött på en gång tidigare. Det var svinkallt ute, så jag blev pigg. Men jag hade ju varit vaken ett dygn (förutom när jag somnade till på föredraget, och nickade till i filmen) och sen sovit tre timmar. Då är man rejält trött.


Jag lyckades hur som helst sova i fem timmar, sen kom min faster och hennes två söner. När de åkt började jag med detta inlägg, men när jag skulle åka till mamma var jag tvungen att stänga ner. Men nu kommer det ut i omvärlden tillslut!


XOXO
~ Babella ~

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards