Babella

Alla inlägg under maj 2010

Av babella - 31 maj 2010 22:24

Kommer inte ihåg när det var, men för ett par veckor sen kom jag och Jonathan (min pojkvän, tror inte jag nämnt honom vid namn än?) på att vi ska åka till London i sommar! Ska sätta mig och kolla när jag kan och hur mycket det kan kosta nu i dagarna, så åker vi nån gång i juli tror jag. Hoppas vi kan stanna en vecka, sist jag var där var vi (jag och pappa alltså) bara där tre dagar, på tok för lite för den underbara staden. Så nu blir det förhoppningsvis mer, annars blir det till att åka snart igen tycker jag.. Well, har inte så mycket mer att skriva nu, men jag lovar att hålla er uppdaterade! :)

XOXO

Babella 

Av babella - 12 maj 2010 14:15

- Precis som vilken annan pappa så ser jag fram emot att ta en stor plats i min dotters liv. Jag kan knappt vänta på att få se på när hon och Nancy bakar kakor och muffins tillsammans.

 

Så säger den då nyblivna pappan/mamman Thomas Beatie. Jag tycker för det första är väldigt dumt att först säga "jag vill bli man" och käka massa testosteron och operera bort brösten och hur det nu går till, men hon opererar inte bort fortplantningsorganen!!! Vill man helt och fullt bli man, då ska man helt och fullt bli man. Man kan inte välja att vara mitt emellan. Punkt slut. Antingen eller.

För det andra, jag tyckte att det var en bra artikel. Well, tills jag såg det uttalandet. "Jag kan knappt vänta på att få se på när hon och Nancy bakar kakor och muffins tillsammans." Nancy är alltså "hans" fru. Han har ju trots allt lyckats registrera sig som man. Hur som helst, varför ska "han" se på när "hans" fru och dotter bakar? Varför kan han inte hjälpa till? "Han" om någon, som ändå varit (är imo) kvinna borde väl försöka ha ett jämställt förhållande med sin fru? "Han" bör inte stå och titta på medans "hans" fru och dotter bakar muffins, "han" bör hjälpa till som den människa "han" är.

Egentligen gäller ju detta för varenda människa. Inte bara Thomas Beatie, inte heller bara i förhållanden. Det gäller varenda jäkla kotte på denna planet. Det sociala fängelse vi försätter både oss själva och de i vår omgivning i kommer bli en stor del av vår undergång.

 

Här är artikeln jag refererat till:

http://www.expressen.se/nyheter/1.1243058/thomas-beatie-berattar-om-sin-nyfodda-dotter#comments


XOXO

Babella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards