Babella

Alla inlägg under februari 2010

Av babella - 17 februari 2010 10:14

Ber om ursäkt att jag varit så dålig på att blogga på senaste tiden. Det kommer bli bättre snart. Men här kommer ett nytt inlägg i alla fall!


Snabb vokabulär för oinsatta:

Femimister - de som vill ha jämställdhet.

Rabiesfeminister - de som säger sig vilja ha jämställdhet , men egentligen vill att kvinnorna ska ha mer makt än männen osv. Antagligen hämndbegäret som tar över.

Smygfeminister - de som tror att alla feminister är rabiesfeminister och därför inte vill kopplas till att vara feminist. De flesta personer hamnar under denna kategori.



Jag har inte följt Let's Dance ordentligt. Men de program jag sett, alltså fyfaan vad förbannad jag blir! Jag har aldrig tidigare haft något emot Gudrun Schyman. Jag tycker i allmänhet att hennes åsikter och politiska inställning är helt okej. Men så som den kvinnan håller på, jag blir galen!


"Ja, själv när jag träffade Jacques som jag lever ihop med nu så sa jag 'änligen har jag träffat en människa'. Att det sen var en man, det passade ju just mig, det kunde ju ha varit nånting annat."

Vad i hela världen har det med någonting att göra? Okej, hon pratade om karnivalen i Rio (det var typ karnivaltema tror jag), sen kom hon in på Pride-festivalen, och sen sa hon detdär. Kändes extremt ansträngt, som att hon tänkte "hmm, hur ska jag få med hbt-frågorna här också?".

"Ja, det kan ju finnas människor som känner att 'det här har väl ingenting med Let's Dance att göra', hbt-frågorna, det har det ju! Vi är människor, vi tycker om att leka, vi dansar, vi älskar."

Inte nog med att hennes små tal under programmet är sjukt patetiska, hon ser ut som en glasspinne när hon dansar. Och allt detta tjat om hennes "sexiga ben"... De är inte sexiga!


Veckan innan körde de vals, det såg väl helt okej ut för att vara på deras nivå. Avslutet var dock extremt fail. Hon går iväg från honom och sliter av sig underdelen av klänningen! Och på rumpan har hon ett kvinnomärke... För det första ser hon ut som en jäkla fågelskrämma när hon går. För det andra, ett kvinnomärke på rumpan?!? Varför? Det känns ju endast hemskt. Hon ska vara feministernas politiker, men allt hon gör får mig bara att skämmas över mänskligheten. Det verkar dessutom som att hon egentligen inte är feminist. Hon verkar vara en rabiesfeminist.

Men rumpan var det ja. Hon gör det antagligen endast för att få fler väljare. Kolla denna artikel bara: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/letsdance/article6555264.ab

Visst, det är otroligt smart drag att försöka få väljare genom att vara med i Let's Dance. Men hon gör det ju på helt fel sätt. Känns som att jag upprepat det tusen gånger nu.. Får skylla på febern.


Tycker denna artikel var rätt bra också:

http://www.expressen.se/debatt/1.1822211/vi-feminister-har-visst-battre-sex

Om ni inte orkar läsa hela artikeln, spana i alla fall in rubriken. Jag tror inte på det själv, men rätt kul med undersökningen och allt detdär.


Dessutom tycker jag att ni ska spana in detta:

http://www.youtube.com/watch?v=1CWm_sOZfsU

Vet inte om jag ska tycka att det är korkat, äckligt eller roligt...



Till er som vill ha uppdatering av mitt liv i allänhet:

Just nu ligger jag hemma och tror jag har halsfluss. Ska till läkaren om en och en halv timma och se vad det är för fel. Hoppas jag får något som gör att det gör mindre ont hela tiden. För det gör det. Skitont. Överallt. Hela tiden.

Annars händer det väl inte sådär jättemycket... Vi jobbar faktiskt om manligt och kvinnligt i skolan. Misstänker starkt att min mänk-lärare (mänk = människan socialt och kulturellt) är smygfeminist, om inte feminist till och med.

Sen sist har jag ju börjat läsa musik som estetisk verksamhet också. Jag och en kille från Barn och Fritid ska typ spela tillsammans, och det är faktiskt skitkul, även om det inte går så fort. Skulle haft tredje lektionen idag, skitpissigt att jag missade den.

Jaja, återgå till ditt liv nu. Trevligt att du orkade läsa ända hit [:


XOXO

Babella Bitterfitta - stolt feminist!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards