Babella

Alla inlägg under juli 2010

Av babella - 27 juli 2010 14:30

Sitter och diskuterar ett tidigare blogginlägg med en vän, "Gudruns feministiska rumpa. Du vet att du gillart". När jag läser inlägget skrattat jag åt mitt rabiesanfall mot henne, men blir samtidigt arg över det hon gjorde.

Men så påpekar min vän (som vill vara anomym) att "Men varför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?". Det är så sant så. Varenda en som varit med har nog inte gjort det endast för att hon/han tyckt det var kul utan för att få billig och bra publicitet. Det är trots allt väldigt väldigt många som ser på Let's Dance.

Min vän fortsätter: "Fast, om man tänker efter: det är ju tillåtet att säga sin åsikt var som helst, men eftersom hon inte representerar ett riksdagsparti så har hon svårare att få publicitet. Jag anser inte att Let's Dance är ett medium som har större chans att övertala folk, men att hennes parti (som är utanför Riksdagen) har en förminskad förmåga att sprida sitt partiprogram. Tex, när TV, tidningar och radio presenterar politiska partier, är det nästan uteslutande riksdagspartierna som deltar. Därmed har de ett orättvist övertag, vilket tvingar Gudrun att förudmjuka sig i TV4 för att komma ikapp." Fortfarande är det h*n säger väldigt sant. Hon (Gudrun alltså) har ju trots allt precis all rätt i världen att uttrycka sin åsikt, även om den är för att locka folk att rösta på det parti hon representerade. Och jag skrev faktiskt sist att jag tyckte att det var otroligt smart drag av henne, men det är så fel ändå.

Och när vi ändå är inne på Gudrun tycker jag att ni ska se detta:

http://www.youtube.com/watch?v=rqHorY--BSs

Helt sjukt ju! Hur kan hon få små flickor (ja, notera att det det bara är flickor i kören, hur jämställt är det) att sjunga och lovorda Stalin?

Och att hon eldar upp 100 000 kronor, jag vet inte vad jag ska säga. Ren idioti. För er som missat detta: http://www.youtube.com/watch?v=tSiRIyhUc7Y&feature=fvsr

Gillar killen (?) som kommenterade "vilken jävla idiot, bränn upp henne istället, kunde gett pengarna till välgörenhet och tagit leksakspengar."

Och har du antingen hängt med i det här som Gudrun gjort eller precis sett videon bara måste du se detta, så sjukt kul och klockrent!

http://www.youtube.com/watch?v=meUcITdU_ks

Well, har inte mycket mer att säga...


XOXO

Babella

men  Svarför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?men varför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?

Av babella - 26 juli 2010 01:00

Vet ni hur glad jag blir när jag ser att jag nästan har en läsare per dag? Förut hade jag typ en i veckan. Och sen har kommentarerna ökat mycket på senaste tiden! Ni anar inte hur glad jag blir av detta! Typ såhär ^^ -> 

Fast det kan ju alltid bli bättre ;)

Så ni som redan kommenterar, fortsätt i samma goda stil. Och ni som inte kommenterar, dra arslet ur vagnen och gör det! Slutar jag få kommentarer och läsare slutar jag kanske blogga, och det vill ni väl inte? ^^

Sen hade jag tänkt att fixa en sida här där jag kan länka till andra bloggar, om du är intresserad är det bara att säga till :)


XOXO

Babella

Av babella - 22 juli 2010 11:10

London, en stad som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta.


Första dagen gick ut på att bara ta sig till hotellet, eftersom vi landade sent och hade en bra bit till hotellet. Vi bodde i typ ghetto, och i alla butiker fanns det affischer om "black busty massage" osv   

Andra dagen åkte vi till Camden Town, där köpte jag en kjol, en t-shirt och en tjockiströja. Tror vi spenderade hela dagen där. Eller ja, vi var och kikade på Kings Cross också (bara för att jag är Harry Potter-nörd), men de hade gjort om hela stationen så plattformerna såg helt annorlunda ut   

Åh, och så var vi på starbucks också (det var vi iofs flera gånger), och jag beställde värsta megakoppen med varm choklad, fast det var den minsta koppstorleken   ska ta och ladda upp bild sen, har inte sladden här nu. Det var för övrigt vår sexmånadersdag på lördagen, det firade vi helt enkelt med resan till London.

Ja det var lördagen det. På söndagen åkte vi till Madame Tussauds. Vi hade beställt biljetter på internet så vi slapp stå i kö i typ 5 timmar. Men vi var tidiga där så vi gick och spanade in Regents Park eller nåt sånt, de var hur fint som helst. Ska ta och ladda upp bilder därifrån också. Fanns bland annat svarta svanar där, visste inte ens att det existerade.

Anyways, Madame Tussauds var helt fantastiskt. Hur mycket folk som helst dock, men man vande sig fort. Det första man såg till höger när man kommit in var en kö, och då undrar man såklart till vad? Jo, in till ett rum med Edward Cullen, eller han som spelar honom vad han nu heter. Men de hade inte Jacob, fett dåligt    Och inte Lady Gaga heller.. Men det fanns riktigt många andra som var kul att se. Bland annat har jag nu tagit Beyonce på rumpan   

Madame Tussauds rekomenderar jag verkligen, värt pengarna som attan. Men det tog oss bara ca 1-2 h att gå genom hela stället, så det var mycket mindre än jag trodde det skulle vara.

På måndagen drog vi in till stan för att shoppa. Bland annat hittade vi ett cupcake-fik, Candy Cakes, hur sött som helst och supergoda milkshakes. Cupcaken jag åt var lite för söt men väldigt god. Sen såg vi nån australiensk snubbe från LA Circus eller nåt uppträda på ett torg, rätt coolt. Sen ägnade vi hela dagen till att shoppa.

På tisdagen shoppade vi också, och framåt eftermiddagen drog vi oss mot flygplatsen och åkte hem.

The end!

Längtar till nästa gång jag ska dit <3


XOXO

Babella

Av babella - 16 juli 2010 15:50

Lyfter snart, är skitnervös. Men det kommer nog gå bra.. Nej inte nog, det KOMMER GÅ BRA! Måste bara intala mig själv det nu. Måste sluta vara så nervös hela tiden, usch på mig.

Den 20e juli 2007 åkte jag till London sist, samma dag som vi åker hem fast 3 år mellan. Då behövde jag inte ta ansvar, nu tar jag 50% av ansvaret. Känns skönt att göra en resa där man tar ansvar utomlands för första gången där jag varit för inte så länge sen, och dessutom inte så länge och med nån annan som kan ta ansvar ordentligt. Tänk om vi åkt till typ Portugal i två veckor   


Anyways, ha det så bra nu när jag är borta, gör inget dumt ni kommer ångra!


XOXO

Babella

Av babella - 11 juli 2010 12:24

Ja, efter mycket om och men är nu hotellet och biljetterna bokade. Vi flyger dit den 16:e, på fredag alltså. Sen är vi där i fem dagar. Det enda som inte är happy happy är att vi åker 18.50 och är framme vig 20, önskar att vi kunnat boka tidigare flyg, men reser man billigt med ryanair så får man väl skylla sig själv och acceptera skittiderna.  

Men vad vi ska göra där vet jag faktiskt inte än.. Vi ska väl gulla till det lite extra den 17:e eftersom det är vår halvårsdag. Vet att vi ska gå på Madame Tussauds också, ska boka biljetter dit. Sen vill jag gå till British Museum, vet dock inte om jag kan få med Jonathan dit. Sen vill han träffa nån kompis som bor där så vi får se om vi ska göra det också. Och så ska vi shoppa såklart. Jag har en halv miljon kläder, men ändå vill jag ha mer. Det är konstigt det där egentligen.

Sen kommer vi hem den 20:e, och den 21:a åker vi ner till Öland, farfar fyller typ 70 tror jag. Har ingen aning om när vi kommer hem. Blir mycket flänga omkring denna sommar..

Får se om jag bloggar nåt mer innan vi åker, annars gör jag det när vi kommer hem från Öland.


XOXO

Babella

(ja, jag har precis upptäckt smiley-funktionen på min blogg ^^)

Av babella - 10 juli 2010 12:01

Kan inte komma på att jag har sagt att jag skulle åka till Kiruna. Nu har jag det iaf.


Den 28:e juni åkte jag, min pojkvän och hans lillebror in till Arlanda och satte oss på ett flyg till Kiruna. Jag hatar verkligen att flyga, det suger.. Det gick i alla fall bra. Vi dog inte, obviously. Anyways, vi åkte in till Kiruna och åt bland annat. Hann inte se kyrkan men det kanske finns tid för det en annan gång.


Sen åkte vi till stugan vid Iso kuusijärvi, delvis Jonathans pappas stuga, han delar den med sina syskon om jag förstått det rätt. Anyways så blev jag kär direkt när vi kom dit. Det var så perfekt allting, jättevackert.. Det finns ingen täckning där så jag kunde inte använda mobilen, och inte fanns det nån el heller. Jag tyckte att det lät jättejobbigt först men när jag väl var där var det jätteskönt, och nu känns det nästan jobbigt med alla moderna elprylar överallt.


I stugan ska man jobba. Det fattade jag först nån dag innan vi åkte. Och eftersom jag egentligen är ganska slö kändes det rätt så jobbigt. Men det var inte alls lika jobbigt som jag trodde det skulle vara, fast det var rätt jobbigt dagen efter jag hade överansträngt min hand.. 


Sen var det Kirunafestivalen också. Vi såg Amanda Jenssen och Dead by April. Rätt ballt att stå längst fram på Dead by April. Jag kan se mitt hår på en bild de har på facebook, de fotade publiken alltså. Rätt ballt var ordet.


Finns väl inte så mycket mer att säga.. Jo hemresan. Vi åkte bil ner. Började på måndagkvällen och var framme onsdag morgon, och då stannade vi en dag i Östersund på Multi Challenge eller nåt sånt. Det var sjukt skönt att komma hem.


En bild på Iso kuusijärvi.   


XOXO

Babella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards