Babella

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Schyman får revanch. Eh, not!

Av babella - 27 juli 2010 14:30

Sitter och diskuterar ett tidigare blogginlägg med en vän, "Gudruns feministiska rumpa. Du vet att du gillart". När jag läser inlägget skrattat jag åt mitt rabiesanfall mot henne, men blir samtidigt arg över det hon gjorde.

Men så påpekar min vän (som vill vara anomym) att "Men varför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?". Det är så sant så. Varenda en som varit med har nog inte gjort det endast för att hon/han tyckt det var kul utan för att få billig och bra publicitet. Det är trots allt väldigt väldigt många som ser på Let's Dance.

Min vän fortsätter: "Fast, om man tänker efter: det är ju tillåtet att säga sin åsikt var som helst, men eftersom hon inte representerar ett riksdagsparti så har hon svårare att få publicitet. Jag anser inte att Let's Dance är ett medium som har större chans att övertala folk, men att hennes parti (som är utanför Riksdagen) har en förminskad förmåga att sprida sitt partiprogram. Tex, när TV, tidningar och radio presenterar politiska partier, är det nästan uteslutande riksdagspartierna som deltar. Därmed har de ett orättvist övertag, vilket tvingar Gudrun att förudmjuka sig i TV4 för att komma ikapp." Fortfarande är det h*n säger väldigt sant. Hon (Gudrun alltså) har ju trots allt precis all rätt i världen att uttrycka sin åsikt, även om den är för att locka folk att rösta på det parti hon representerade. Och jag skrev faktiskt sist att jag tyckte att det var otroligt smart drag av henne, men det är så fel ändå.

Och när vi ändå är inne på Gudrun tycker jag att ni ska se detta:

http://www.youtube.com/watch?v=rqHorY--BSs

Helt sjukt ju! Hur kan hon få små flickor (ja, notera att det det bara är flickor i kören, hur jämställt är det) att sjunga och lovorda Stalin?

Och att hon eldar upp 100 000 kronor, jag vet inte vad jag ska säga. Ren idioti. För er som missat detta: http://www.youtube.com/watch?v=tSiRIyhUc7Y&feature=fvsr

Gillar killen (?) som kommenterade "vilken jävla idiot, bränn upp henne istället, kunde gett pengarna till välgörenhet och tagit leksakspengar."

Och har du antingen hängt med i det här som Gudrun gjort eller precis sett videon bara måste du se detta, så sjukt kul och klockrent!

http://www.youtube.com/watch?v=meUcITdU_ks

Well, har inte mycket mer att säga...


XOXO

Babella

men  Svarför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?men varför är någon med i Let's Dance, över huvud taget, om inte för billig publicitet?

 
 
Ingen bild

Anna

28 juli 2010 13:16

Men jisses, du skämtar väl? Barnkören är en parodi i ett humorprogram. Schyman har sjukt mycket självdistans till skillnad från många andra, och du kanske har missat helt att hon var den som raderade ut kommunismen ur Vänsterpartiet?

Vad gäller att Feministiskt initiativ eldade hundratusen för jämställda löner, så har det visat sig vara ett kanondrag. Läs den här: http://gd.se/ledare/debatt/1.2201805-feministiskt-initiativ-brinner-for-jamstalldhet

Det var förresten inte varken Schymans eller Feministiskt initiativs pengar. Läs vad killen som skänkte pengarna skriver här: http://svt.se/2.35188/1.2070514/

Over and out!

 
Babella

Babella

28 juli 2010 20:05

Hej Anna, kul att du läser min blogg även om du kanske inte gillar allt. Angående barnkören, jag skiter ärligt talat i om det var en parodi, det är ändå inte en okej sak att göra. Men ja, du har rätt i att jag nog borde gjort lite mer research innan jag skrivit detta. Och när Schyman "raderade ut kommunismen ur Vänsterpartiet" var jag antingen inte född, eller alldeles för liten för att bry mig om politik.
Men egentligen, angående att hon brände upp 100 000. Okej de får massvis med reklam. Okej, de brinner bokstavligt talat för jämställda löner. Okej, det var någon annans pengar. Men fortfarande, vad gör dessa pengar för skillnad? De kommer fortfarande jobba lika hårt för lönerna, men med betydligt större press på sig att lyckas. Jag tror inte att det är särskilt många chefer där ute som tänker om bara för att en politiker brände en massa pengar.
Du kanske har missat det, men jag gillar det FI står för. Dessutom tycker jag att det var en mycket klok tanke bakom idén, men det som kom ut var...ja, kanske inte lika klokt.
Hoppas du fortsätter läsa min blogg även om du kanske tycker att jag är en komplett idiot. Och i fortsättningen kanske du ska ta mina inlägg med en nypa salt och en nypa humor.

http://Babella.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Schymans försvarare

28 juli 2010 20:06

Att tillägga: Jag försvarade inte Schyman för att jag håller med henne, eller FI. Jag ville försvara småpartiers rätt att uttrycka sig i media.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babella - 26 november 2011 23:56

Okej, så jag har pretty much gett upp idén på att jag kommer få igång denna blogg igen. Dock har jag både twitter och tumblr för er som ändå vill följa mina knäppa tankar.   Twitter: http://twitter.com/#!/Ramevik Tumblr: http://frokenramevik.tu...

Av babella - 5 september 2011 18:52

Känns som att jag varit borta i en evighet. Minns inte när jag bloggade senast. Minns inte vad jag skrev. Har haft en hektisk sommar I guess. Men nu är skolan igång igen, och jag tänker köra igång med veckans citat, bara för att jag är citatälskare. ...

Av babella - 9 juli 2011 00:41

Två veckor. Två jävla veckor. Det är så länge en man (om man ens kan kalla dem det än) står ut med mig numera. Är jag verkligen såååå... Ja, tråkig? Eller vad fan är problemet? Själv tror jag att jag helt enkelt är på tok för vanlig, eller åtminstone...

Av babella - 29 juni 2011 18:45

Tänk om jag bara kunde få spola tillbaka tiden och göra om, göra rätt... Skulle ge massor för det. Fattar inte hur allt kunde bli så fel så fort.   Jag känner verkligen att Gnesta inte är ett ställe för mig. Har bott här typ.. Ja, 7 år blev det v...

Av babella - 23 april 2011 10:33

En kvinna står nedgrävd till midjan med bakbundna händer. Hennes man, far och söner kastar stenar på henne. På sönernas kinder rinner tårar, medan det på Sorayas kropp rinner blod.   Denna scen ut ”The Stoning of Soraya M” kommer aldr...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards