Babella

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Hemma igen!

Av babella - 22 juli 2010 11:10

London, en stad som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta.


Första dagen gick ut på att bara ta sig till hotellet, eftersom vi landade sent och hade en bra bit till hotellet. Vi bodde i typ ghetto, och i alla butiker fanns det affischer om "black busty massage" osv   

Andra dagen åkte vi till Camden Town, där köpte jag en kjol, en t-shirt och en tjockiströja. Tror vi spenderade hela dagen där. Eller ja, vi var och kikade på Kings Cross också (bara för att jag är Harry Potter-nörd), men de hade gjort om hela stationen så plattformerna såg helt annorlunda ut   

Åh, och så var vi på starbucks också (det var vi iofs flera gånger), och jag beställde värsta megakoppen med varm choklad, fast det var den minsta koppstorleken   ska ta och ladda upp bild sen, har inte sladden här nu. Det var för övrigt vår sexmånadersdag på lördagen, det firade vi helt enkelt med resan till London.

Ja det var lördagen det. På söndagen åkte vi till Madame Tussauds. Vi hade beställt biljetter på internet så vi slapp stå i kö i typ 5 timmar. Men vi var tidiga där så vi gick och spanade in Regents Park eller nåt sånt, de var hur fint som helst. Ska ta och ladda upp bilder därifrån också. Fanns bland annat svarta svanar där, visste inte ens att det existerade.

Anyways, Madame Tussauds var helt fantastiskt. Hur mycket folk som helst dock, men man vande sig fort. Det första man såg till höger när man kommit in var en kö, och då undrar man såklart till vad? Jo, in till ett rum med Edward Cullen, eller han som spelar honom vad han nu heter. Men de hade inte Jacob, fett dåligt    Och inte Lady Gaga heller.. Men det fanns riktigt många andra som var kul att se. Bland annat har jag nu tagit Beyonce på rumpan   

Madame Tussauds rekomenderar jag verkligen, värt pengarna som attan. Men det tog oss bara ca 1-2 h att gå genom hela stället, så det var mycket mindre än jag trodde det skulle vara.

På måndagen drog vi in till stan för att shoppa. Bland annat hittade vi ett cupcake-fik, Candy Cakes, hur sött som helst och supergoda milkshakes. Cupcaken jag åt var lite för söt men väldigt god. Sen såg vi nån australiensk snubbe från LA Circus eller nåt uppträda på ett torg, rätt coolt. Sen ägnade vi hela dagen till att shoppa.

På tisdagen shoppade vi också, och framåt eftermiddagen drog vi oss mot flygplatsen och åkte hem.

The end!

Längtar till nästa gång jag ska dit <3


XOXO

Babella

 
 
Ingen bild

Mamlan

22 juli 2010 12:17

Så underbart! Som vanligt urhärligt att läsa det du skriver. Ser fram emot att höra mer IRL och se en del bilder. Kram Mamlan

 
Ingen bild

vän

22 juli 2010 13:33

låter som bra 5-dagarsresa

 
Ingen bild

fantast

26 juli 2010 01:40

Edward Cullen spelas av Robert Pattinson, bara fyi ;)

 
Babella

Babella

26 juli 2010 01:45

Mamma: Härligt att du tycker det, hoppas du tyckte om bilderna. Vi två kanske ska åka dit någon gång? :)

vän: Ja verkligen. Skulle vilja veta vem du är men det är nog rätt kört antar jag ^^

fantast: Ja tack, hade helt tappat bort namnet haha ^^

http://Babella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babella - 26 november 2011 23:56

Okej, så jag har pretty much gett upp idén på att jag kommer få igång denna blogg igen. Dock har jag både twitter och tumblr för er som ändå vill följa mina knäppa tankar.   Twitter: http://twitter.com/#!/Ramevik Tumblr: http://frokenramevik.tu...

Av babella - 5 september 2011 18:52

Känns som att jag varit borta i en evighet. Minns inte när jag bloggade senast. Minns inte vad jag skrev. Har haft en hektisk sommar I guess. Men nu är skolan igång igen, och jag tänker köra igång med veckans citat, bara för att jag är citatälskare. ...

Av babella - 9 juli 2011 00:41

Två veckor. Två jävla veckor. Det är så länge en man (om man ens kan kalla dem det än) står ut med mig numera. Är jag verkligen såååå... Ja, tråkig? Eller vad fan är problemet? Själv tror jag att jag helt enkelt är på tok för vanlig, eller åtminstone...

Av babella - 29 juni 2011 18:45

Tänk om jag bara kunde få spola tillbaka tiden och göra om, göra rätt... Skulle ge massor för det. Fattar inte hur allt kunde bli så fel så fort.   Jag känner verkligen att Gnesta inte är ett ställe för mig. Har bott här typ.. Ja, 7 år blev det v...

Av babella - 23 april 2011 10:33

En kvinna står nedgrävd till midjan med bakbundna händer. Hennes man, far och söner kastar stenar på henne. På sönernas kinder rinner tårar, medan det på Sorayas kropp rinner blod.   Denna scen ut ”The Stoning of Soraya M” kommer aldr...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards