Babella

Alla inlägg den 17 december 2009

Av babella - 17 december 2009 19:15

Som ni ser har jag nu bytt utseende på min blogg. Tyckte att det passade såhär när det börjar närma sig jul.
Idag blir det bara små bitar som ja skriver ner efter hand. Sitter barnvakt för Leander idag. Hans mamma är sjuk och orkar inte riktigt ha honom, så jag tar hand om honom, byter blöja och så. Men matningen får hon ta hand om. Så, här är min dag.


11:57
Idag sitter jag barnvakt för min lillebror Leander.
Vet ni vad?
Det suger.
I början var han glad och skrattig och urgullig. Sen började han bli trött. Jag fattar ju inte vad som betyder vad, så jag började gå omkring med honom, det hjälpte i sådär en två sekunder.. Så gick jag ner och bytte blöja. Den var blöt som jag vet inte vad. Jag förstår att han grät då. Sen var det dags att sova i en timma.
Och nu har jag precis tagit upp honom igen, hade tänkt att försöka jobba lite i ”Vård- och Omsorgsarbete”-boken.. Vi får väl se hur det går..
Så länge får han sitta i mitt knä och titta på min dator och lyssna på samma musik som jag, Rise Against. Han gillar det redan. Han kommer ha världens bästa musiksmak.


12:10
Nu gråter han igen.. Hmm, vad ska man hitta på nu..? Jag har redan bett honom att hålla käften, det fungerade inte. Men han tystnar så fort jag skriver..


12:29
Nu har han varit lugn och fin i hela 19 minuter! Och helt plötsligt en massa gråt. Varför? Bara 30 minuter till ammning nu iaf…


13:08
Nu har han skickats iväg för att luncha på Elin. Det gick jättebra i ca 20 minuter, han somnade i min famn till och med. Världens mysigaste lilla unge är han ibland.. Och nu hör jag hur han gråter där nere, och det är så skönt att det inte är mitt ansvar just nu!


14:55
Har precis ätit pannkakor. Inte direkt något man blir mätt av, men jag överlever iaf dagen. Har inte behövt ta Leander på ca två timmar, fett skönt. Men nu sover han, och när han vaknar ska jag ta honom.. Hoppas han är snäll, orkar inte riktigt med en skrikande unge just nu.


17:25
Sitter med Leander i knät, vi myser på rejält här. Han tyckte att det var för varmt i mitt rum, så vi var tvungna att gå ut därifrån och sitta i det svinkalla vardagsrummet istället. Tjoho. Inte.


17:53
Okej, felet var väl inte att han var för varm då. Felet var i blöjan. Överallt i blöjan

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards