Babella

Alla inlägg den 16 december 2009

Av babella - 16 december 2009 02:15

Hej folket! Hemskt ledsen att det är evigheter sen jag bloggade, men jag har en grymt bra anledning. Först hände det absolut ingenting i mitt liv. Nu händer det alldeles för mycket på en gång. Kommer skriva mer om det under jullovet, men jag kan ge er lite spoilers, höhöhö.
x Jag tentar av Engelska A.
x Jag ska sjunga på scen imorrn.
x Det är jul snart.
Okej, det sista var kanske inte någon direkt spoiler, men det är iaf en av anledningarna till att jag inte haft tid att skriva här. För ni vet ju vad som händer precis innan jul. Just det, julstressen, julklapparna och julbaket. Och julgranen förstås. Fast den är inte så jobbig när man väl hittat den,  huggit ner den (oh yes, inga köpegranar här inte), fått hem den och klätt den. Det jag precis skrev säger vi hysh hysh om, för jag vill iaf ha en bra grej kring julen.
Fast julen är ganska skön ändå. När man väl fixat med all skit som är runt omkring får man ju en massa saker. Helt gratis! Och det är inte som de där mobilerna som man får gratis förutsatt att man betalar en 500:- i månaden i 12 månader, utan det är helt gratis på riktigt! Finns det nåt bättre? Möjligtvis det att man får träffa hela tjocka släkten.
Dagen innan julafton (ska det vara stor bokstav på det förresten?) ska jag fira den traditionella så kallade ”lilljulen” hos mamma. Julklappsutdelning inom familjen, eftersom det inte sker när jag träffar släkten. Det skulle bli för mycket då. Alldeles för mycket.
På julafton ska jag vara hos min coola moster (ja, coola mostrar existerar faktiskt) och träffa mormor, morfar, mostrar och morbror, för att inte tala om alla kusiner. Känns som att vi blir minst 100 pers! Mysmys säger jag bara…
Sen på annandagen kan det kanske heta, då ska jag till farmor och farfar och hoppas på att jag träffar några kusiner alls där. För det brukar jag inte tyvärr, vi är alltid där när ingen annan är där. Det suger stenhårt.
Sen, när jag kommer hem, då ska vi ha en till (otraditionell) ”lilljul” inom min andra familj, dvs pappa, Elin och Leander.
Känner mig så bortskämd som får fira jul hela fyra gånger. Men det är bara det att istället för att knöka ihop allt på en och samma dag, vilket många tyvärr gör, så sprider vi ut den. Fett med najs.

Usch, jag som bara skulle skriva litegrann, och så vart det så mycket.. Och bara pladder blir det ju såklart, haha. Jaja, ni som läser får väl skylla er själva.


XOXO
Babella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards