Babella

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Drömmen om ett drömhus

Av babella - 15 oktober 2009 15:30

I morse kom jag på att jag inte bloggat på länge. Men så insåg jag att det inte direkt hänt något speciellt i mitt liv. Men nyss kom jag på att det faktiskt har hänt något väldigt speciellt: Jag har skrivit klart min första låttext!!! Jag är sååååå glad, eftersom jag har ca 10 andra texter som jag verkligen inte kommer vidare med. Men denna bara flöt på, och vips var den klar. Så jag skickade den till några vänner eftersom jag gärna vill ha kommentarer på vad jag ska fixa till och så. Men det fanns inget att rätta till, den var jättebra som den var sa de! Känns ganska coolt att första utkastet blir så bra… Hur som helst så ska den tonsättas i helgen hoppas jag. Om vi har tid… Men min kompis hjälpte mig faktiskt att tonsätta den redan igår, så det finns ju en preliminär melodi nu redan.
Låten heter Drömhus och baseras på drömmer jag hade natten till igår. Jag var i en grotta med min lillasyster på ca 7 år. Grottan påminde om det där som finns innanför luckan i Lost. Hur som helst, jag och min lillasyster springer omkring där och gömmer oss för nazisterna. När de får syn på mig blir de rädda, och min syster gömmer sig. Men när de hittar henne lägger de dynamit runt henne och spränger henne. Jag flyr därifrån, och kommer ut. Det är solnedgång, och jag är högt uppe på ett berg. Jag går ner en bit och över en väg, för jag ser att min pojkvän sitter där. Så jag sätter mig bredvid honom. Han lägger armen runt mig och frågar hur mitt drömhus är. Jag förklarar detaljerat i ca en kvart. Sen vänder jag mig mor honom och frågar samma sak. Han svarar ”I mitt drömhus, där bor du”. Väldigt romantiskt. Väldigt troligt, eftersom jag är sån, och han är sån.
I alla fall, jag hoppas den blir riktigt bra, och så småningom får ni väl höra den på ett eller annat sätt.
Tror inte det var mer att säga för den här gången. Möjligtvis att Leander har vuxit jättemycket, tycker jag i alla fall.


XOXO
 


~ Babella ~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babella - 26 november 2011 23:56

Okej, så jag har pretty much gett upp idén på att jag kommer få igång denna blogg igen. Dock har jag både twitter och tumblr för er som ändå vill följa mina knäppa tankar.   Twitter: http://twitter.com/#!/Ramevik Tumblr: http://frokenramevik.tu...

Av babella - 5 september 2011 18:52

Känns som att jag varit borta i en evighet. Minns inte när jag bloggade senast. Minns inte vad jag skrev. Har haft en hektisk sommar I guess. Men nu är skolan igång igen, och jag tänker köra igång med veckans citat, bara för att jag är citatälskare. ...

Av babella - 9 juli 2011 00:41

Två veckor. Två jävla veckor. Det är så länge en man (om man ens kan kalla dem det än) står ut med mig numera. Är jag verkligen såååå... Ja, tråkig? Eller vad fan är problemet? Själv tror jag att jag helt enkelt är på tok för vanlig, eller åtminstone...

Av babella - 29 juni 2011 18:45

Tänk om jag bara kunde få spola tillbaka tiden och göra om, göra rätt... Skulle ge massor för det. Fattar inte hur allt kunde bli så fel så fort.   Jag känner verkligen att Gnesta inte är ett ställe för mig. Har bott här typ.. Ja, 7 år blev det v...

Av babella - 23 april 2011 10:33

En kvinna står nedgrävd till midjan med bakbundna händer. Hennes man, far och söner kastar stenar på henne. På sönernas kinder rinner tårar, medan det på Sorayas kropp rinner blod.   Denna scen ut ”The Stoning of Soraya M” kommer aldr...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards