Babella

Alla inlägg den 11 september 2010

Av babella - 11 september 2010 09:53

Nämen titta här, jag lever ju faktiskt fortfarande. Och min blogg har inte dött av att inte fått nån kärlek. Så bra.


Så, få se nu... Vad skrev jag om sist?

Jo jag fyllde år. Och det var inge vidare kul. Men nu känns det skit samma om det, jag fyllde ju trots allt bara 17. Fast jag är lite bitter över att jag inte fått min schwass-schwass-tårta än, Mamma


Sen skrev jag om att jag längtade till skolan.. Well, jag skulle inte ha nåt emot att ha sommarlov ett år till eller så. Det jag inte tänkte på när jag längtade efter skolan var stressen och denna jäkla skolstartsförkylning som vägrar släppa.. Fast jag ska inte gnälla så mycket, de flesta ämnen jag har i år är kul. Ja, förutom de ämnen mitt program handlar om, de är bajstråkiga. Precis som förra året. Tur att jag kan hålla ögonen på målet och inse att jag faktiskt måste lära mig nåt av detta, hur tråkigt det än är.


Och till slut det viktigaste av allt, för nästan två veckor sen blev jag och Jonathan sambos. Nu har vi nästan fått klart allt, jag ska åka till pappa idag och hämta det sista plus städa bort det jag inte städade bort sist.


Men att bo "själv" (dvs inte hemma hos föräldrarna längre) är mycket...mer är väl rätt ord, det är mycket mycket mer än man tror. Du har inte bara friheten att komma och gå som du vill, att äta vad du vill och när du vill, att bestämma själv vad du ska titta på på teven utan att nån annan lägger sig i. Du ska också städa hela lägenheten, se till att det ser någolunda bra ut när nån kommer hem till dig, laga mat (dvs frukost, lunch, middag och kvällsmat som mest), tvätta, se till att det finns toapapper, mat, tvål, diskmedel, dammsugarpåsar hemma... Listan kan fortsätta i all oändlighet. Det var inte något jag tänkte på när vi flyttade ihop. Men nu vet jag hur det är att ha ett eget hushåll.

Numera är det en sen kväll om vi somnar efter 11. Helst går vi och lägger oss 10, för då är vi båda helt slut. När jag bodde i Gnesta somnade jag nästan aldrig innan 12, och då gick jag dessutom upp 6. Här går vi upp 7.


Ja det är mycket som ändras när man flyttar hemifrån. Men trots alla jobbiga saker (som att diska varje dag till exempel, pleh) så skulle jag aldrig vilja byta tillbaka. Har man flyttat hemifrån så flyttar man inte tillbaka, så är det bara.



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards