Babella

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Leander <3

Av babella - 10 oktober 2010 13:27

Haha jag är så seg! Jag hade tänkt att gratulera min älskare lillebror på ettårsdagen nu, 10 dagar senare :)


För ett år sen, nån dag innan du föddes eller så, hade dina föräldrar och jag tittat på film. En helt vanlig kväll helt enkelt. Medan din mamma var på toa där nere stängde jag och pappa av filmen och plockade undan godiset och så vidare. Jag sa god natt och var på väg till mitt rum för att sova, men så säger din mamma från nedervåningen att jag inte får gå och lägga mig. Jag fattar ingenting, varför ska jag inte gå och lägga mig? Men sen säger hon att slemproppen gått, och att du är på väg ut nu. Äntligen ska vi få träffa dig!

Så jag blir helt stirrig och springer omkring, ringer min mamma för att hon ska hämta mig och sen ringde jag till min dåvarande pojkvän och pratade och pratade och pratade, men jag tror inte att jag sa något viktigt. När min mamma hämtat mig fick jag bara vänta...

Det var riktigt jobbigt eftersom du tog nog två dagar på dig från den dagen tills att du kom ut. Men när du väl kom ut, och jag fick träffa dig... Damn, du var den sötaste bäbis jag någonsin sett! Jag hade inte tid att stanna hos dig så länge, jag och mamma skulle iväg och fixa gymnasiet till mig, men jag ville verkligen aldrig släppa dig. Jag tog en massa bilder på dig med mobilen så jag skulle kunna visa upp dig, för det kunde väl inte finnas nån som hade sett en så fin unge?

Känslorna som kommit efter din födsel har känts jättekonstiga, eftersom jag aldrig känt dem förut. Syskonkärlek. Du har ännu inte hunnit göra mig arg, mer än att du drar i mitt hår och tar mina glasögon hur många gånger jag än säger till dig. Men du fattar ju inte, så det är ju inget att bli sur för ens.

Och nu sitter vi här, ett år senare, med en stor fin pojke som tagit sina första steg, kan uttrycka sig så vi runt omkring förstår och säkert har några tänder på väg ut.

Min kärlek till dig är obeskrivlig. Jag kan inte förstå hur världen kunde gå ihop utan dig, du är den saknade pusselbiten. Tanken på dig gör mig lycklig, du gav mitt liv en större mening. Jag är otroligt glad över att inte bara vara din storasyster, utan även din gudmor. Jag kommer alltid stå på din sida, hjälpa dig när du behöver det och försvara dig när du behöver det.

Tack för att du finns,

Älskade lillebror Leander   


  

 
 
Ingen bild

Mamlan

10 oktober 2010 14:30

Du skriver så vackert om din lille bror att jag får tårar i ögonen!

 
Ingen bild

SANDRA tn

22 oktober 2010 01:38

Gud så gulligt skrivet!

babella

22 oktober 2010 11:14

Tack :)

 
Ingen bild

Malena

12 december 2010 19:55

Så fint skrivet till din bror. Syskonkärlek är det bästa och snart får du ett till syskon att älska.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babella - 26 november 2011 23:56

Okej, så jag har pretty much gett upp idén på att jag kommer få igång denna blogg igen. Dock har jag både twitter och tumblr för er som ändå vill följa mina knäppa tankar.   Twitter: http://twitter.com/#!/Ramevik Tumblr: http://frokenramevik.tu...

Av babella - 5 september 2011 18:52

Känns som att jag varit borta i en evighet. Minns inte när jag bloggade senast. Minns inte vad jag skrev. Har haft en hektisk sommar I guess. Men nu är skolan igång igen, och jag tänker köra igång med veckans citat, bara för att jag är citatälskare. ...

Av babella - 9 juli 2011 00:41

Två veckor. Två jävla veckor. Det är så länge en man (om man ens kan kalla dem det än) står ut med mig numera. Är jag verkligen såååå... Ja, tråkig? Eller vad fan är problemet? Själv tror jag att jag helt enkelt är på tok för vanlig, eller åtminstone...

Av babella - 29 juni 2011 18:45

Tänk om jag bara kunde få spola tillbaka tiden och göra om, göra rätt... Skulle ge massor för det. Fattar inte hur allt kunde bli så fel så fort.   Jag känner verkligen att Gnesta inte är ett ställe för mig. Har bott här typ.. Ja, 7 år blev det v...

Av babella - 23 april 2011 10:33

En kvinna står nedgrävd till midjan med bakbundna händer. Hennes man, far och söner kastar stenar på henne. På sönernas kinder rinner tårar, medan det på Sorayas kropp rinner blod.   Denna scen ut ”The Stoning of Soraya M” kommer aldr...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Du som läser min blogg, känner du mig personligen?
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards